Piston Machines

Lekce 1: Metodika modulu

Kapitola 1: Forma výuky

Modul bude realizován formou prezenční výuky v celkovém rozsahu 4 hodin. Výuka bude realizována v rámci běžných hodin anglického jazyka. 

Kapitola 2: Vstupní diagnostika

Na úvod tohoto modulu nebude provedena žádná vstupní diagnostika. 

Kapitola 3: Výstupní diagnostika

Vzhledem k tomu, že v modulu je kladen důraz zejména na ústní komunikaci, bude zvládnutí stanovených cílů ověřeno hlavně formou závěrečných ústních prezentací. 

Kapitola 4: Pomůcky a materiály

  • Jednoduché odborné texty s vypsanou slovní zásobou
  • Fotografie, nákresy, schémata
  • Anglicko-český technický slovník
  • Česko-anglický technický slovník
  • Počítač
  • Dataprojektor

Lekce 2: Časový plán

Kapitola 1: Piston Pumps

Délka lekce

15

Předpokládaný průběh

Časová dotace: 1 hodina
 
Předpokládaný průběh
 
  • Žáci obdrží text na téma piston pumps s popsanými obrázky a s vypsanou potřebnou slovní zásobou. Učitel se studentů anglicky zeptá, čeho se text týká a oni dle obdrženého textu zjistí odpověď. Název tématu některý ze studentů napíše na tabuli.
  • Učitel žáky požádá, aby si zakryli část s vypsanou potřebnou slovní zásobou. S využitím obrázků a svých znalostí získaných již dříve v technických předmětech se studenti ve dvojicích pokouší odhadnout, co znamenají jednotlivá slovíčka užitá při popisu daných obrázků. Pokud už nevědí, mohou se pokusit některá z nich dohledat v technickém slovníku.
  • Alternativní postup: studenti obdrží texty předem a bez přeložené slovní zásoby. Slovíčka uvedená v popisech obrázků se pokusí odhadnout za domácí úkol.
  • Je-li to možné, učitel obrázek promítne pomocí dataprojektoru na zeď a vyvolává studenty, aby všem ukázali, které výrazy se jim podařilo odhadnout, a opravuje omyly. Pokud technické vybavení učebny tento postup neumožňuje, studenti činí totéž, ale výsledky svých odhadů sdělují učiteli nahlas pouze z lavice.
  • Jakmile jsou výrazy vyčerpány, nebo studenti už další nevědí, zkontrolují si své odhady dle přiloženého slovníčku, v němž zároveň dohledají i zbývající slovíčka.
  • Studenti si s pomocí přiloženého slovníčku pročtou pozorně doprovodný text. Toto jim může být též uloženo za domácí úkol.
  • S pomocí učitele projdou jednotlivé věty a vysvětlí si obtížná místa textu. Části, kterým bez problému rozumí, je lepší zbytečně nepřekládat.
  • Nakonec si studenti ve dvojicích navzájem popisují podle obrázku části a funkci probíraného stroje. Učitel prochází mezi dvojicemi, opravuje chyby a radí.
  • I v případě, že studenti nezvládnou v hodině tento popis dostatečně detailně, je vhodné, aby se alespoň někteří pokusili výsledek svého úsilí veřejně prezentovat. Učitel na jejich příkladu poukáže na to, co je potřeba v popisu lépe promyslet a vyzdvihne, co se studentům podařilo.
  • Za domácí úkol si dvojice, případně trojice, studentů dopracují popis součástí a funkce stroje.
  • Výsledek své práce pak opět ústně odprezentují v hodině. Aktivnější studenti mohou svůj přednes doplnit i např. PowerPointovou prezentací.

Kapitola 2: Piston Compressors

Délka lekce

15

Předpokládaný průběh

Časová dotace: 1 hodina
 
Předpokládaný průběh
 
  • Žáci obdrží text na téma piston compressors s popsanými obrázky a s vypsanou potřebnou slovní zásobou. Učitel se studentů anglicky zeptá, čeho se text týká a oni dle obdrženého textu zjistí odpověď. Název tématu některý ze studentů napíše na tabuli.
  • Učitel žáky požádá, aby si zakryli část s vypsanou potřebnou slovní zásobou. S využitím obrázků a svých znalostí získaných již dříve v technických předmětech se studenti ve dvojicích pokouší odhadnout, co znamenají jednotlivá slovíčka užitá při popisu daných obrázků. Pokud už nevědí, mohou se pokusit některá z nich dohledat v technickém slovníku.
  • Alternativní postup: studenti obdrží texty předem a bez přeložené slovní zásoby. Slovíčka uvedená v popisech obrázků se pokusí odhadnout za domácí úkol.
  • Je-li to možné, učitel obrázek promítne pomocí dataprojektoru na zeď a vyvolává studenty, aby všem ukázali, které výrazy se jim podařilo odhadnout, a opravuje omyly. Pokud technické vybavení učebny tento postup neumožňuje, studenti činí totéž, ale výsledky svých odhadů sdělují učiteli nahlas pouze z lavice.
  • Jakmile jsou výrazy vyčerpány, nebo studenti už další nevědí, zkontrolují si své odhady dle přiloženého slovníčku, v němž zároveň dohledají i zbývající slovíčka.
  • Studenti si s pomocí přiloženého slovníčku pročtou pozorně doprovodný text. Toto jim může být též uloženo za domácí úkol.
  • S pomocí učitele projdou jednotlivé věty a vysvětlí si obtížná místa textu. Části, kterým bez problému rozumí, je lepší zbytečně nepřekládat.
  • Nakonec si studenti ve dvojicích navzájem popisují podle obrázku části a funkci probíraného stroje. Učitel prochází mezi dvojicemi, opravuje chyby a radí.
  • I v případě, že studenti nezvládnou v hodině tento popis dostatečně detailně, je vhodné, aby se alespoň někteří pokusili výsledek svého úsilí veřejně prezentovat. Učitel na jejich příkladu poukáže na to, co je potřeba v popisu lépe promyslet a vyzdvihne, co se studentům podařilo.
  • Za domácí úkol si dvojice, případně trojice, studentů dopracují popis součástí a funkce stroje.
  • Výsledek své práce pak opět ústně odprezentují v hodině. Aktivnější studenti mohou svůj přednes doplnit i např. PowerPointovou prezentací.

Kapitola 3: Compression-Ignition Engines

Délka lekce

15

Předpokládaný průběh

Časová dotace: 1 hodina
 
Předpokládaný průběh
 
  • Žáci obdrží text na téma compression-ignition engines s popsanými obrázky a s vypsanou potřebnou slovní zásobou. Učitel se studentů anglicky zeptá, čeho se text týká a oni dle obdrženého textu zjistí odpověď. Název tématu některý ze studentů napíše na tabuli.
  • Učitel žáky požádá, aby si zakryli část s vypsanou potřebnou slovní zásobou. S využitím obrázků a svých znalostí získaných již dříve v technických předmětech se studenti ve dvojicích pokouší odhadnout, co znamenají jednotlivá slovíčka užitá při popisu daných obrázků. Pokud už nevědí, mohou se pokusit některá z nich dohledat v technickém slovníku.
  • Alternativní postup: studenti obdrží texty předem a bez přeložené slovní zásoby. Slovíčka uvedená v popisech obrázků se pokusí odhadnout za domácí úkol.
  • Je-li to možné, učitel obrázek promítne pomocí dataprojektoru na zeď a vyvolává studenty, aby všem ukázali, které výrazy se jim podařilo odhadnout, a opravuje omyly. Pokud technické vybavení učebny tento postup neumožňuje, studenti činí totéž, ale výsledky svých odhadů sdělují učiteli nahlas pouze z lavice.
  • Jakmile jsou výrazy vyčerpány, nebo studenti už další nevědí, zkontrolují si své odhady dle přiloženého slovníčku, v němž zároveň dohledají i zbývající slovíčka.
  • Studenti si s pomocí přiloženého slovníčku pročtou pozorně doprovodný text. Toto jim může být též uloženo za domácí úkol.
  • S pomocí učitele projdou jednotlivé věty a vysvětlí si obtížná místa textu. Části, kterým bez problému rozumí, je lepší zbytečně nepřekládat.
  • Nakonec si studenti ve dvojicích navzájem popisují podle obrázku části a funkci probíraného stroje. Učitel prochází mezi dvojicemi, opravuje chyby a radí.
  • I v případě, že studenti nezvládnou v hodině tento popis dostatečně detailně, je vhodné, aby se alespoň někteří pokusili výsledek svého úsilí veřejně prezentovat. Učitel na jejich příkladu poukáže na to, co je potřeba v popisu lépe promyslet a vyzdvihne, co se studentům podařilo.
  • Za domácí úkol si dvojice, případně trojice, studentů dopracují popis součástí a funkce stroje.
  • Výsledek své práce pak opět ústně odprezentují v hodině. Aktivnější studenti mohou svůj přednes doplnit i např. PowerPointovou prezentací.

Kapitola 4: Spark-Ignition Engines

Délka lekce

15

Předpokládaný průběh

Časová dotace: 1 hodina
 
Předpokládaný průběh
 
  • Žáci obdrží text na téma spark-ignition engines s popsanými obrázky a s vypsanou potřebnou slovní zásobou. Učitel se studentů anglicky zeptá, čeho se text týká a oni dle obdrženého textu zjistí odpověď. Název tématu některý ze studentů napíše na tabuli.
  • Učitel žáky požádá, aby si zakryli část s vypsanou potřebnou slovní zásobou. S využitím obrázků a svých znalostí získaných již dříve v technických předmětech se studenti ve dvojicích pokouší odhadnout, co znamenají jednotlivá slovíčka užitá při popisu daných obrázků. Pokud už nevědí, mohou se pokusit některá z nich dohledat v technickém slovníku.
  • Alternativní postup: studenti obdrží texty předem a bez přeložené slovní zásoby. Slovíčka uvedená v popisech obrázků se pokusí odhadnout za domácí úkol.
  • Je-li to možné, učitel obrázek promítne pomocí dataprojektoru na zeď a vyvolává studenty, aby všem ukázali, které výrazy se jim podařilo odhadnout, a opravuje omyly. Pokud technické vybavení učebny tento postup neumožňuje, studenti činí totéž, ale výsledky svých odhadů sdělují učiteli nahlas pouze z lavice.
  • Jakmile jsou výrazy vyčerpány, nebo studenti už další nevědí, zkontrolují si své odhady dle přiloženého slovníčku, v němž zároveň dohledají i zbývající slovíčka.
  • Studenti si s pomocí přiloženého slovníčku pročtou pozorně doprovodný text. Toto jim může být též uloženo za domácí úkol.
  • S pomocí učitele projdou jednotlivé věty a vysvětlí si obtížná místa textu. Části, kterým bez problému rozumí, je lepší zbytečně nepřekládat.
  • Nakonec si studenti ve dvojicích navzájem popisují podle obrázku části a funkci probíraného stroje. Učitel prochází mezi dvojicemi, opravuje chyby a radí.
  • I v případě, že studenti nezvládnou v hodině tento popis dostatečně detailně, je vhodné, aby se alespoň někteří pokusili výsledek svého úsilí veřejně prezentovat. Učitel na jejich příkladu poukáže na to, co je potřeba v popisu lépe promyslet a vyzdvihne, co se studentům podařilo.
  • Za domácí úkol si dvojice, případně trojice, studentů dopracují popis součástí a funkce stroje.
  • Výsledek své práce pak opět ústně odprezentují v hodině. Aktivnější studenti mohou svůj přednes doplnit i např. PowerPointovou prezentací.